srijeda, 15. srpnja 2009.

Posljednji linijaš Lošinjske plovidbe

Brod "Srakane" već nekoliko se mjeseci nalazi na mrtvom vezu u Malom Lošinju i čeka prodaju u flotu nekog zainteresiranog brodara. Radi se o posljednjem od pet brodova koji su krajem 1980-ih sišli s navoza riječkog brodogradilišta "3. Maj". Ovom prodajom biti će zaključena jedna era iz povijesti "Lošinjske plovidbe" jer od sada će četiri strana broda prevoziti kontejnerski teret unutarnjim morima i povezivati hrvatske luke u sustav multimodalnog prometa na Mediteranu. "Lošinjska" za ovu djelatnost, naime, više nije zainteresirana.
Sada recimo nešto više o ostalim brodovima, braći broda "Srakane". Prvi brod bio je "Orjula" iz 1985. koji je izgrađen za tvrtku Scan Bulk iz Monrovie i do danas je nekoliko puta mijenjao vlasnike. 1985. porinut je i "Orlec" koji je imao sličan put kao i "Orjula", a danas se nalazi u trtki "Kvarner shipping" i također čeka prodaju. "Susak" iz 1987. je vrlo dugo plovio pod stranim zastavama, ali 2006. je opet zaplovio pod hrvatskom zastavom, da bi 2008. opet "napustio domovinu" i prešao pod indijsku zastavu. Zadnji brod je "Ilovik" iz 1988. godine, koji danas plovi pod zastavom Paname.
Očito je da su svi brodovi iz ove serije imali buran životni vijek, ali važno je naglasiti kako svi još plove i dokaz su kvalitete hrvatske brodogradnje.

Nema komentara:

Objavi komentar